BrokerKurier.pl

Stan prawny na dzień 20.02.2021

 

Treść regulaminu

Pełna treść regulaminu jest dostępna na stronie  https://www.brokerkurier.pl/regulamin

 

Pytania i odpowiedzi

NIE

Zgodnie z tytułem „Reklamacje” ust. 1 Regulaminu (https://www.brokerkurier.pl/regulamin), reklamacje z powodu uszkodzenia lub zgubienia paczki należy kierować do firmy kurierskiej – „BROKERKURIER nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi przewozu, a w szczególności jeśli: • przesyłka została źle zaadresowana (np. błąd w nazwisku, nazwie firmy, ulicy, numerze lub miejscowości odbiorcy), • opóźnienia w odbiorze paczki są winą przewoźnika , • adresat zmienił miejsce zamieszkania lub siedziby (w przypadku firmy), • odbiorca odmówi spełnienia warunków doręczenia przesyłki (np. wpłacenia kwoty pobrania), • zaistnieją przypadki wskazane w punkcie 16 rozdział 3 niniejszego regulaminu, • kurier nie zastanie nadawcy pod wskazanym adresem, • brak przygotowanej paczki do odbioru, • brak wydrukowanego listu przewozowego z systemu, • zostanie wypisany błędnie papierowy list przewozowy przez kuriera i nadawcę”.

Wyjaśnienie:
Brokerzy pośredniczą jedynie przy zawarciu umowy z firmą kurierską, sami nie świadczą usług przewozowych. Oznacza to, że brokerzy nie ponoszą odpowiedzialności za uszkodzenie lub zagubienie przesyłki. Wszelkie reklamacje należy kierować bezpośrednio do tej firmy kurierskiej, przez którą paczka została przesłana. Kierowanie reklamacji do brokera zamiast do przewoźnika jest nieskuteczne, w konsekwencji takie błędne działanie może skutkować upływem terminu, w którym możliwa jest reklamacja uszkodzonej lub zgubionej przesyłki.

Wszelkie reklamacje powinno kierować się bezpośrednio do tej firmy kurierskiej, przez którą paczka została przesłana.

Kierowanie reklamacji do brokera zamiast do przewoźnika jest nieskuteczne, w konsekwencji takie błędne działanie może skutkować upływem terminu, w którym możliwa jest reklamacja uszkodzonej lub zgubionej przesyłki.

 

Aby samodzielnie złożyć reklamację, ustal jaka firma kurierska faktycznie wykonywała usługę. Następnie sprawdź w jaki sposób możesz dochodzić swoich praw, wybierając konkretnego kuriera na stronie: https://odszkodowanieodkuriera.pl/regulaminy.

 

Zgodnie z Rozdz. REKLAMACJE ust. 6 , broker Janzo Grzegorz Janik może pośredniczyć w procesie złożenia reklamacji - „Wszelkie reklamacje związane z: niewykonaniem usługi, opóźnieniem, zagubieniem, uszkodzeniem, ubytkiem przesyłki, przyjmuje Janzo przy pomocy formularza zgłoszenia reklamacji przekazując komplet dokumentów do przewoźnika.„

Powyższego zapisu nie należy interpretować w ten sposób, że to pośrednik odpowiada za uszkodzenie lub zgubienie paczki.