epaka.pl

Stan prawny na dzień 20.02.2021

 

Treść regulaminu

Pełna treść regulaminu jest dostępna na stronie  https://www.epaka.pl/regulamin

 

Pytania i odpowiedzi

NIE

Zgodnie z § 5 ust. 2 Regulaminu (https://www.epaka.pl/regulamin), reklamacje z powodu uszkodzenia lub zgubienia paczki należy kierować do firmy kurierskiej – „Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za wybór Przewoźnika, ani nienależyte wykonanie usługi przez Przewoźnika chyba, że jest ono skutkiem niewykonania lub nienależytego wykonania Usługi przez Usługodawcę. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za legalność działalności Przewoźnika, w tym posiadanie przez niego wymaganych zezwoleń, dokonania stosownych zgłoszeń bądź spełnienia innych warunków formalnych prowadzenia działalności”.

Dodatkowo, w § 18 ust. 4 zapisano - „Reklamacje zgłaszane do Kuriera wykonującego usługę przewozu powinny być składane w terminach oraz z zastosowaniem procedur określonych w regulaminie Przewoźnika wykonującego usługę przewozową przy uwzględnieniu powszechnie obowiązujących przepisów prawa”

Wyjaśnienie:
Brokerzy pośredniczą jedynie przy zawarciu umowy z firmą kurierską, sami nie świadczą usług przewozowych. Oznacza to, że brokerzy nie ponoszą odpowiedzialności za uszkodzenie lub zagubienie przesyłki. Wszelkie reklamacje należy kierować bezpośrednio do tej firmy kurierskiej, przez którą paczka została przesłana. Kierowanie reklamacji do brokera zamiast do przewoźnika jest nieskuteczne, w konsekwencji takie błędne działanie może skutkować upływem terminu, w którym możliwa jest reklamacja uszkodzonej lub zgubionej przesyłki.

Wszelkie reklamacje powinno kierować się bezpośrednio do tej firmy kurierskiej, przez którą paczka została przesłana.

Kierowanie reklamacji do brokera zamiast do przewoźnika jest nieskuteczne, w konsekwencji takie błędne działanie może skutkować upływem terminu, w którym możliwa jest reklamacja uszkodzonej lub zgubionej przesyłki.

 

Aby samodzielnie złożyć reklamację, ustal jaka firma kurierska faktycznie wykonywała usługę. Następnie sprawdź w jaki sposób możesz dochodzić swoich praw, wybierając konkretnego kuriera na stronie: https://odszkodowanieodkuriera.pl/regulaminy.

 

Zgodnie z § 18 ust. 2, broker Epaka sp. z o.o. s.k. może pośredniczyć w procesie złożenia reklamacji - „Wszelkie reklamacje związane z nieprawidłowym wykonaniem usługi przewozowej przez Kuriera (w szczególności uszkodzeniem, zagubieniem lub ubytkiem przesyłki) Użytkownik może złożyć za pośrednictwem Usługodawcy.„

Powyższego zapisu nie należy interpretować w ten sposób, że to pośrednik odpowiada za uszkodzenie lub zgubienie paczki.