KurJerzy

Stan prawny na dzień 20.02.2021

 

Treść regulaminu

Pełna treść regulaminu jest dostępna na stronie  https://www.kurjerzy.pl/regulamin

 

Pytania i odpowiedzi

NIE

Zgodnie z § 15 ust. 1 Regulaminu (https://www.kurjerzy.pl/regulamin), reklamacje z powodu uszkodzenia lub zgubienia paczki należy kierować do firmy kurierskiej – „Zleceniobiorca nie świadczy usług przewozu przesyłek. Usługi przewozu wykonywane są przez Kurierów, którzy ponoszą własną odpowiedzialność za swoje działania”

Dodatkowo, w § 13 ust. 2 zapisano - „Zleceniobiorca, jako strona zawartej z Kurierem umowy Przewozu, przenosi na Zleceniodawcę, na podstawie niniejszego Regulaminu, wynikające z umowy przewozu uprawnienia Nadawcy względem Kuriera, w tym prawo do składania Reklamacji Przesyłki bezpośrednio u Kuriera.”

Wyjaśnienie:
Brokerzy pośredniczą jedynie przy zawarciu umowy z firmą kurierską, sami nie świadczą usług przewozowych. Oznacza to, że brokerzy nie ponoszą odpowiedzialności za uszkodzenie lub zagubienie przesyłki. Wszelkie reklamacje należy kierować bezpośrednio do tej firmy kurierskiej, przez którą paczka została przesłana. Kierowanie reklamacji do brokera zamiast do przewoźnika jest nieskuteczne, w konsekwencji takie błędne działanie może skutkować upływem terminu, w którym możliwa jest reklamacja uszkodzonej lub zgubionej przesyłki.

Wszelkie reklamacje powinno kierować się bezpośrednio do tej firmy kurierskiej, przez którą paczka została przesłana.

Kierowanie reklamacji do brokera zamiast do przewoźnika jest nieskuteczne, w konsekwencji takie błędne działanie może skutkować upływem terminu, w którym możliwa jest reklamacja uszkodzonej lub zgubionej przesyłki.

 

Aby samodzielnie złożyć reklamację, ustal jaka firma kurierska faktycznie wykonywała usługę. Następnie sprawdź w jaki sposób możesz dochodzić swoich praw, wybierając konkretnego kuriera na stronie: https://odszkodowanieodkuriera.pl/regulaminy.

 

Zgodnie z § 13 ust. 4, broker Richert KurJerzy sp. k. może pośredniczyć w procesie złożenia reklamacji - „Zarówno Nadawca jak i Odbiorca mogą składać reklamacje Przesyłek za pośrednictwem Zleceniobiorcy. Złożenie reklamacji za pośrednictwem Zleceniobiorcy równoznaczne jest z udzieleniem Zleceniobiorcy upoważnienia do wykonywania uprawnień z tytułu reklamacji wobec Kuriera.„

Powyższego zapisu nie należy interpretować w ten sposób, że to pośrednik odpowiada za uszkodzenie lub zgubienie paczki.