Przesyłarka.pl

Stan prawny na dzień 20.02.2021

 

Treść regulaminu

Pełna treść regulaminu jest dostępna na stronie  https://przesylarka.pl/regulamin

 

Pytania i odpowiedzi

NIE

Zgodnie z § 4 ust. 4 Regulaminu (https://przesylarka.pl/regulamin), reklamacje z powodu uszkodzenia lub zgubienia paczki należy składać do firmy kurierskiej – „Przesyłarka.pl nie świadczy usług przewozu Przesyłek. Usługi przewozu wykonywane są przez Przewoźników, którzy ponoszą własną odpowiedzialność za swoje działania”.

Wyjaśnienie:
Brokerzy pośredniczą jedynie przy zawarciu umowy z firmą kurierską, sami nie świadczą usług przewozowych. Oznacza to, że brokerzy nie ponoszą odpowiedzialności za uszkodzenie lub zagubienie przesyłki. Wszelkie reklamacje należy kierować bezpośrednio do tej firmy kurierskiej, przez którą paczka została przesłana. Kierowanie reklamacji do brokera zamiast do przewoźnika jest nieskuteczne, w konsekwencji takie błędne działanie może skutkować upływem terminu, w którym możliwa jest reklamacja uszkodzonej lub zgubionej przesyłki.

Wszelkie reklamacje powinno kierować się bezpośrednio do tej firmy kurierskiej, przez którą paczka została przesłana.

Kierowanie reklamacji do brokera zamiast do przewoźnika jest nieskuteczne, w konsekwencji takie błędne działanie może skutkować upływem terminu, w którym możliwa jest reklamacja uszkodzonej lub zgubionej przesyłki.

 

Aby samodzielnie złożyć reklamację, ustal jaka firma kurierska faktycznie wykonywała usługę. Następnie sprawdź w jaki sposób możesz dochodzić swoich praw, wybierając konkretnego kuriera na stronie: https://odszkodowanieodkuriera.pl/regulaminy.

 

Zgodnie z § 6 ust. 6, broker Efero Transport Ltd i Efero sp. z o.o. sp.k. może pośredniczyć w procesie złożenia reklamacji - „Za złożenie reklamacji u Przewoźnika odpowiedzialna jest Przesyłarka.pl i to Przesyłarka.pl prowadzi na rzecz Zleceniodawcy proces reklamacji u Przewoźnika, reprezentując interesy Zleceniodawcy. Wyjątek stanowi sytuacja, kiedy Przesyłka ulegnie uszkodzeniu u Przewoźnika DPD Classic - wówczas, Odbiorca jest uprawniony do samodzielnego złożenia reklamacji bezpośrednio u Przewoźnika DPD.„

Powyższego zapisu nie należy interpretować w ten sposób, że to pośrednik odpowiada za uszkodzenie lub zgubienie paczki.