SENDIT

Stan prawny na dzień 20.02.2021

 

Treść regulaminu

Pełna treść regulaminu jest dostępna na stronie  https://www.sendit.pl/regulamin

 

Pytania i odpowiedzi

NIE

Zgodnie z § 7 ust. 2 Regulaminu (https://www.sendit.pl/regulamin), reklamacje z powodu uszkodzenia lub zgubienia paczki należy kierować do firmy kurierskiej – „Operator nie ponosi odpowiedzialności za wybór Przewoźnika, ani nienależyte wykonanie Zlecenia przez Przewoźnika, chyba, że jest ono skutkiem niewykonania lub nienależytego wykonania Usługi przez Operatora. Reklamacje oraz uwagi dotyczące wykonania Zlecenia przez Przewoźnika Użytkownik zgłasza bezpośrednio Przewoźnikowi, według zasad określonych w Regulaminie Przewoźnika, chyba że inne zasady lub możliwości Operator ogłosił na stronach internetowych w zakładce Reklamacje”.

Wyjaśnienie:
Brokerzy pośredniczą jedynie przy zawarciu umowy z firmą kurierską, sami nie świadczą usług przewozowych. Oznacza to, że brokerzy nie ponoszą odpowiedzialności za uszkodzenie lub zagubienie przesyłki. Wszelkie reklamacje należy kierować bezpośrednio do tej firmy kurierskiej, przez którą paczka została przesłana. Kierowanie reklamacji do brokera zamiast do przewoźnika jest nieskuteczne, w konsekwencji takie błędne działanie może skutkować upływem terminu, w którym możliwa jest reklamacja uszkodzonej lub zgubionej przesyłki.

Wszelkie reklamacje powinno kierować się bezpośrednio do tej firmy kurierskiej, przez którą paczka została przesłana.

Kierowanie reklamacji do brokera zamiast do przewoźnika jest nieskuteczne, w konsekwencji takie błędne działanie może skutkować upływem terminu, w którym możliwa jest reklamacja uszkodzonej lub zgubionej przesyłki.

 

Aby samodzielnie złożyć reklamację, ustal jaka firma kurierska faktycznie wykonywała usługę. Następnie sprawdź w jaki sposób możesz dochodzić swoich praw, wybierając konkretnego kuriera na stronie: https://odszkodowanieodkuriera.pl/regulaminy.

 

Zgodnie z § 9 ust. 5, broker "SENDIT" nie pośredniczy w procesie złożenia reklamacji - „O ile Operator nie postanowi inaczej, reklamacje dotyczące wykonania Zlecenia przez Przewoźnika powinny być składane bezpośrednio Przewoźnikowi.„