WysylajTaniej.pl

Stan prawny na dzień 20.02.2021

 

Treść regulaminu

Pełna treść regulaminu jest dostępna na stronie  https://www.wysylajtaniej.pl/regulamin

 

Pytania i odpowiedzi

NIE

Zgodnie z § 5 ust. 5 Regulaminu (https://www.wysylajtaniej.pl/regulamin), reklamacje powodu uszkodzenia lub zgubienia paczki należy kierować do firmy kurierskiej – „Odpowiedzialność za nie należyte wykonanie usługi przewozu przesyłki ponosi firma kurierska zgodnie z obowiązującym regulaminem będącym integralną częścią niniejszego regulaminu”.

Wyjaśnienie:
Brokerzy pośredniczą jedynie przy zawarciu umowy z firmą kurierską, sami nie świadczą usług przewozowych. Oznacza to, że brokerzy nie ponoszą odpowiedzialności za uszkodzenie lub zagubienie przesyłki. Wszelkie reklamacje należy kierować bezpośrednio do tej firmy kurierskiej, przez którą paczka została przesłana. Kierowanie reklamacji do brokera zamiast do przewoźnika jest nieskuteczne, w konsekwencji takie błędne działanie może skutkować upływem terminu, w którym możliwa jest reklamacja uszkodzonej lub zgubionej przesyłki.

Wszelkie reklamacje powinno kierować się bezpośrednio do tej firmy kurierskiej, przez którą paczka została przesłana.

Kierowanie reklamacji do brokera zamiast do przewoźnika jest nieskuteczne, w konsekwencji takie błędne działanie może skutkować upływem terminu, w którym możliwa jest reklamacja uszkodzonej lub zgubionej przesyłki.

 

Aby samodzielnie złożyć reklamację, ustal jaka firma kurierska faktycznie wykonywała usługę. Następnie sprawdź w jaki sposób możesz dochodzić swoich praw, wybierając konkretnego kuriera na stronie: https://odszkodowanieodkuriera.pl/regulaminy.

 

Zgodnie z § 8 ust. 2, broker wysyłajtaniej.pl Andrzej Sosnowski może pośredniczyć w procesie złożenia reklamacji - „W przypadku, gdy zgłoszenie reklamacyjne będzie dotyczyło niewłaściwego wykonania usługi kurierskiej przez Kuriera, reklamacja może zostać złożona bezpośrednio do Kuriera lub za pośrednictwem Zleceniobiorcy. Podmiotem rozpatrującym Reklamację jest Przewoźnik. Zleceniobiorca przekazuje reklamację do Przewoźnika. Zleceniobiorca nie ma wpływu na rezultat złożonej reklamacji.„

Powyższego zapisu nie należy interpretować w ten sposób, że to pośrednik odpowiada za uszkodzenie lub zgubienie paczki.